Måla-Sy

I dag är vädret lite si och så, då kan man passa på att fixa och dona. Jag målar två hyllor en kista ett tidningsställ och ett staket?? Vitt så klart!
Staketet ska jag ha som sänggavel, fick iddèn från Monica Örnbergs bok.
I hallen har jag målat panelen vid upphängningen av kläder vit, där ska upp en vit hylla som min man gjort.
Mycket målande har det blivit, men blev tungen att göra ett uppehåll då jag fick ryggskott. Har haft det sedan i lördags då jag böjde mig över badkaret för att tvätta håret, kunde knappt resa mig efteråt. Igår fick jag tid hos en sjukgymnast. Jag fick med mig rörelser hem som jag ska göra en gång i timman. Idag tror jag knappt det är sant det har lättat betydligt som genom ett trollslag. Jag är som en ny människa!
I eftermiddag ska sy nya gardiner. Det var längesedan jag sydde egna gardiner på sista tiden har jag köpt färdigsydda. Men nu när jag har semester finns det ju tid till att göra det som man tycker är roligt.
Hoppas solen kommer tillbaka och de lata sommardagarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0