Färgen tog slut

Idag har vi varit på loppis, riktigt roligt. Vi åt våfflor och tittade på massor av sånt behöver inte jag. Men så hände det, jag hittade ett jättefint bord. Jag tycker mycket om småbord och det här lilla bordet kan jag placera på olika ställen här hemma.
Efter loppisen tog vi en promenad vid havet, det blåste kallt så vi gick upp till badstugorna och tog den vägen till bilen.
Väl hemkommen tog vi ner gardinerna i vardagsrummet, persiennerna skruvades ner för nu var jag målarsugen.
Egentligen hade jag tänkt måla alla fönsterna till sommaren, men lusten kom över mig och vi började måla.
Jag hade färg hemma och hade från början tänkt måla fönsterna i vitt, men ändrade mig när jag såg på "Äntligen hemma" där de målade ett fönster i en kulört färg. Jag tog samma färg som vi målade golvlisterna i tidigare i höstas gråbeige. Det blev jättesnyggt. Tyvär tog färgen slut och jag kunde bara måla ett fönster i vardagsrummet. I morgon är färgaffären stängd så jag får vänta till tisdag. Typiskt men det är ingenting att göra åt.
Idag var det en dålig Tv-kväll så jag har tittat runt på olika bloggar och fått ännu mer inspiration.
Jag har en bok som jag ska börja läsa, egentligen två. En bok handlar om den individuella utvecklingsplanen för jobbet den andra boken är skönlitteratur.
Jag vill att solen ska lysa så att jag kan sitta i uterummet och läsa, det är så mysigt.
God natt nu ska jag gå och lägga mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0