Våren är här på riktigt HURRA!

En hel vecka har nu gått och jag har varit ledig. Ledig och ledig, men jag har inte behövt åka till skolan. Lite skolarbete har det blivit, jag har lästen bok om individuell utvecklingsplan,planerat nästan till slutet av vårterminen, bjudit in föräldrarna till utvecklingssamtal och skrivit lite i eleverna IUP.
Här hemma har vi målat klart alla fönsterfoder. Jag har putsat fönster i vardagsrummet och köket, där jag hängt upp nya sommargardiner.
Vi har sålt vår soffa på Blocket så nu sitter vi i två fåtöljer som hör till uterummet. Lite hårt i rumpan efter några timmar i dem, men den som väntar på något gott...ja vi får vänta i sex veckor innan vi får vår nya soffa.
Idag har mannen och jag jobbat i trädgården. Var kommer alla löven ifrån? Vi har också tvättat och avfettat bilarna.
Jag har också hunnit med att sitta och läsa "Kärleksbarnet" av Hillevi Wahl. Vilken bra bok. Det är en sannbok om hur författaren växte upp i ett alkoholisthem. Mycket gripande.
Mycket har det hunnits med, men nu väntar jobbet och det får gå i första hand.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0